Underbara dag!

Fanken alltså. Ibland bli livet bara så bra av några enkla knapptryck. Fantastiskt eller?

Har funderat i hundra år över en gammal bästis från min bardom. En bästis som flyttade. Vi hälsade på ett par gånger, sen brevväxlade vi en massa år, men sen försvann det liksom bara. Nu hittade jag henne med hjälp av facebook. Att åter få höras som vuxna, med män, ungar och hela alltet. Jag skrattade hysteriskt en stund och fick gåshud över kroppen när hon svarade. Sån lycka så ni fattar inte. Märklig känsla i hela mig just nu.

Har vart på släktkalas idag då! Mannens gammelmoster fyllde 80, och det skulle firas med buffé på kurort. Döm av min förvåning när man knallar in med hela familjen i släptåg och får syn på vännen A i vimmlet. Otippat!

Efter att ha mättat alla magar, fått se en kändis, druckit lite kaffe och umgåsat med släkten så drog vi oss iväg. Var och handlade. alltid lika sjukt när våran familj handlar… kan inte fatta vad folk gnäller om detta med storhandling och ungar. Vi har alltid tokkul, och det blir en massa knas och gapflabb hela tiden. 

Ikväll blir det såklart, eftersom man har ungar i den åldern,schlager för hela slanten här på ranchen. Då ska vi heja på Saaaaaaade såklart… Tjohooo…. Hm.

Får nog ta in tvätten igen ser jag. Molnen hopar sig där uppe. Happ, bara jag får klippa gräset imorgon så är jag nöjd. I förrgår fick jag springa i regnet de sista hundra metrarna. Inge vidare alls.

Ha en trevlig fredagskväll mina människor. Och hoppas inte regnet faller på er som ska förlusta er på Sommarens dansställe i byn.

Kommentera

