FREEEEEEDAAAAG!!!

Nu är det helg mina kära arbetande vänner! Ja ni andra också,men det kanske är lite extraskönt för de som jobbar och sliter hela veckorna! Nu ska det grillas, fixas i trädgårdar, fredagsmysas, klippas häckar och annat svenskt helgbeteende. Underbart!

Jag själv började fredagen med läkarbesök.Igen! Evigt springande just nu, men nu ska det vara lungt ett tag! Nu håller jag på att fixa till mig lite. Får passa på att duscha en sväng medan lillan sover middag. Sen ska man kolla om man har några kläder som man kommer i också…Det kan ta en stund! I kväll vankas det fredagsmys med brudarna hos bästa U. Ska bli underbart att varva ner efter veckan tillsammans med dem. Hoppas hoppas vädret blir skönt också, det ser lovande ut än så länge och det påstås bli en toppenhelg vädermässigt. Blir nog bra förövrigt med skulle jag tro.

Imorgon blir det plantering hela dagen! Ohoho underbara trädgåååård!  Och söndagen ska jag och stortjejen tillbringa på scout-DM. Kommer bli alla tiders det! Var ett tag sedan man var i de svängarna, så många minnen kommer med all säkerhet röra sig i mig denna dag.

Snart kommer det kids från skolan med. Ett helt brudgäng som ska träna för skolans melodifestival! Fullt hus lär det bli några timmar. Sen åker de hem på samma klockslag som familjen ska iväg till stan. Jag ska möta Å, och resten ska storhandla. Fin fördelning det.

Borde verkligen få till en stund att smita till frisören snart… Appropå annat alltså.

Ha en underbar helg alla mina människor!

Kommentera

