Nej nu…

Detta duger inte längre! Nu MÅSTE värmen öka lite. Om det ska bli runt tjugo grader i helgen, som de nu förutspått. Det går inte längre för sig att trassla med frostnätter och jävulskap. I helgen ska jag skaffa nya plantor…Hade velat göra det i samma stund som de jag hade la sig ner,men jag har fått hålla mig själv tillbaka i en stenhårt grepp! Jag tror jag far imorgon, ställer plantorna i min redskapsbod (somförövrigt är världens snyggaste med både gungstol och kristallkrona) och sen kan jag dra igång direkt på lördag förmiddag. Funderar på om mina stjärnöga har klarat sig eller inte…Kanske får bli nya där med. Men jag måste återigen slå ett slag för chiliplantan. Jäklars vilken tålig växt! Syns inte en spår av köldskada där inte.

Igår blev det städning hela dagen,så nu vet jag inte riktigt vad jag ska pyssla med idag. Får nog bli en långpromenix…Eller allmänt slappande. Hugget som stucket.

Nu ska jag vila lite till tror jag…

Kommentera

