Och så tittar lilla solen fram igen!

Så glad jag blir! Och snön får smälta illa kvickt…Försvinn från mina ägor genast och direkt på momangen!!

Igårkväll fick jag världens tokdepression… Jag ballade ur totalt över allt snöande och slaskande. Satt som ett vrak i soffan när mannen kom hem och undrade hur det stod still. Ville bara lägga mig under ett bord i fosterställning och gråta. Så in i vassen känslig jag är! Jag åt till och med upp barnens kvarglömda lördagsgodis som jag hittade i ett skåp. Icke alls likt mig, som knappt äter godis! Så jäkla deppig var jag…Fast mannen insåg mitt dåliga skick och gjorde några varma mackor och fixade kaffe åt mig. Sen blev det lite bättre (fast jag fattar inte varför han senare när jag låg i sängen, att krypa ner brevid och viska ”det är två minus ute”. Onödigt att tvinga på mig mardrömmar om en ny istid, men han är ju inte mer än man.

Men, men…Idag kom solen igen! Nu ska jag vänta ett par dagar, sen är det bara att börja om. Skaffa tomatplantor, gurkor och annat som jag redan satt en gång. Verkar dock som chilin och paprikan klarade sig, alltid nåt. Men plantera blir det mera av. Nu hoppas vi bara på sol och värme i helgen, och att kylan väntar till november med att komma tillbaks. Tack!

Kanske dags att väcka lillskruttan nu.. Klockan är visst snart halv tio! Riktig sjusovare den där sötbiten…

Kommentera

