Påsken är över

Tisdag idag då. Kidsen är i skolan, jag tvättar efter semester i ett land där folk röker överallt, lilltjejen verkar nöjd över att få spinna omkring här hemma igen. inte för att det gått nöd på henne hos mormor och morfar, men hemma är ju alltid hemma.

Idag borde jag alltså skriva ett långt inlägg om landet Prag. Hur vi haft det och så vidare… Men jag väntar en dag till med det, eftersom det inte känns helt rätt just nu. När vi var iväg så gick min mormor bort. Detta gör såklart att man måste smälta och sortera en stund först. Även om semestern var toppen, så blandas givetvis dessa känslor med sorg just nu. Det blir sådär rörigt och konstigt i tankarna. Ingen idé att jag ens försöker skriva något som ska låta rationellt.

Mormor var sjuk. Att hon gick bort var inte helt oväntat,  så jag är inte i chock. Men dock finns ju sorgen där ändå.

Nu vet ni, och jag ska snart skriva om resan som började som en actionfilm (i alla fall i mitt fantasirika huvud…)

One thought on “Påsken är över

Kommentera

