Städa Packa Fixa Dona

Känner att nu är det så mycket att jag rent av blir handlingsförlamad istället… Tusen saker och inget händer liksom. Tröttsamt… Har i alla fall städat nedervåningen,så nu är den ren och fin i alla fall. Övervåningen är lite trixigare eftersom vi inte har nån grind däruppe, så jag kan inte ha lilltjejen med mig där då. Får ta det senare.

Igår stod mycket på programmet. Fick ställa klockan första dagen på kidsens påsklov…Inget vidare alls. Efter frukosten körde jag de två minsta till mamma en stund, sen åkte jag och stortjej till min farmor och hjälpte henne med lite städfix. Tog dock inte så lång tid. Sen hämta tjejerna och fara vidare. Knappt en timma bort lämnades sedan stortjejerna hos farmor. Där ska de vara till på onsdag kväll. Fick lite middag innan jag for hemåt igen. Snabbt fixa och dona en sväng, och sen ner på barngympa. Den sista för säsongen. Känns lite vemodigt, men ändå skönt att vara ledig en tid från den. Måndagar är ju lite halvhektiska under gympasäsongen, eftersom jag har unitmöten då också.

I alla fall. Gympan vart en smula stressig igår…Ett barn var i dåligt skick redan när vi började. Han blev blekare och skakigare. Gick och svalde och höll sig för munnen. Magsjukan var ett faktum vill jag påstå… Som tur var kom min ena medhjälpare som är med ibland, så jag kunde fixa tag på förälder. Ett par andra föräldrar hjälpte till och lillkillens mamma kom till slut. Stackarn!

Sen var det dags att sluta, och då var det en barns förälder som aldrig dök upp. Vi satt på parkeringen och väntade och tjugo minuter senare sladdade mamman in på parkeringen. Svor över barnets pappa, kastade in ungen i bilen och brände iväg…

Jag for till IP och hämtade ny träningsoverall, tog ett snack med Mr Fotboll och  blev kvar längre än jag räknat med. Stressade sedan hem, bytte om och for på unitmöte.( Med mellanlandning för att hämta en kakelskärare).

Vart lite småtrött igårkväll. Men kan ju se fram emot mindre stressiga måndagar fram till i höst nu!

Idag blir det lite kalas med gympagänget. Korv och diplomutdelning står på programmet. Före det ska jag hinna handla all korv är det tänkt…

Behöver verkligen denna semester som vi väntar på! Känns lite si och så visserligen eftersom jag har lite privata saker att tänka på, men det löser sig säkert. Envisheten räddar med all säkerhet den gällandes sjukdom även denna gång!

Nu ska jag göra diplom innan lilltjejen vaknar!

One thought on “Städa Packa Fixa Dona

  1. Skickar lite kraft via telepati…hade ju tänkt komma upp och hälsa på innan ni drog, men läste ju att tjejerna skulle sova borta och allt annat..så vi tar väl vår date nån annan dag…ha det så gott du och mannen i helgen!!!

Kommentera

