Freeeeeedag!

Helgen är här mina vänner! De flesta är lediga, och enligt vädersajterna ska graderna hamna på ungefär 16 de kommande dagarna. Låter toppenbra! Gräva, måla fixa och dona. Blir alla tiders det!

Måste se till att bestämma mig vart jag ska sätta upp torkvindan. För nu måste den banne mig ut! Känns som jag flyttar den varje år, men den hamnar alltid där som det ska göras nåt annat. Nu sitter den bakom huset, men där är det ju dags för utbyggnad, så där kan den inte vara. Hatar att se den, så frågan är vart jag kan gömma den… Ingenstans! så får det vara då. Den måste i alla fall ut. I helgen måste jag tvätta, packa åt ungar och planera nästa vecka. Storbarn ska till farmor, sen hem och vända ett dygn. De flyttar sedan vidare med lillasyster till morfar och mormor. Vi drar till Prag en sväng. Vet inte hur jag ska lösa detta med en liten snabbtvätt däremellan. Det får ge sig bäst det vill.

Idag har jag käkat frukost hos mamma. Blev några timmar där, men nu är vi hemma och lillskruttan sover. Skulle städa tänkte jag, men det är bara dammsugningen kvar. Bara att vänta tills hon sovit klart.

Storbarnen ska på disco ikväll. Köra dem klockan 18, hämta en klockan 21 och sen ska nästa hem klockan 22. Tur man inte är ensam…Skulle väl bo i bilen då!

Eftermiddagen kommer inte bli händelselös! Svärmor och snuten ska hämta sin husvagn här, så då blir det lite kafferep samtidigt. sen ska det väl plattas hår, lockas hår och våfflas hår nån timma. Stortjejen har med sig en kompis efter skolan. Det ska piffas och fixas inför discot…Jäklar vad roligt det var när man var i den åldern!!

Nu ska jag passa på att slänga i mig lite mat. Undrar vad det finns i skåpen…

Ha en trevlig helg alla mina människor!!

Kommentera

