Vart tog jag vägen?

Och vart tog tiden vägen? Dagarna går som vanligt alldeles för fort och jag hinner inte med en tredjedel av allt jag vill. Känns som jag gör tusen saker med eld i baken dygnet runt, ändå minns jag inte vad jag gjorde dagen före… Märkligt det där!

Nästan två veckor sedan jag var här!!! Sjukt lång tid… Och vad minns jag då av vad jag gjort dessa veckor… Hm? Vårfixat mest hela tiden. eller ja, jag försöker så gott jag kan. Inte alltid lätt med en lilltjej som inte vill sova på dagarna! Och HUR kul är det egentligen att sitta i en vagn och glo på morsan liksom…? Idag tänkte jag att jag banne mig skulle fixa i trädgården. Försökte söva lillfisen i två timmar. Åh, vad jag gick! Fram och tillbaka…Den enda som tröttnade var jag själv. Hon låg bara i vagnen och myste och lallade för sig själv. Suck!

Mannen kom hem redan vid tre, och då skulle jag minsann få fixa några ett par timmar före barngympan. Skulle bli färdig med stenrabatten tänkte jag! Började rulla ut markduk…och upptäckte att det var bara en meter kvar på rullen. AAAHHHH!!!! Så var det med det… Men jag fick en del gjort mellan svängarna under dagen ändå. och så har jag vart ute några timmar ikväll. Eldat massor, grävt lite på nya rabatten, krattat en del och påbörjat nya projekt som vi får se när jag hinner avsluta. Intressant!

Sen har jag hunnit med lite konsultande också, alltid lika kul!!

Har haft en del läkarbesök och annat att tänka på den senaste tiden, och det är ju inga saker jag ordar om så här på den stora vida webben. men det är väl en anledning till att det blivit minimalt med bloggandet. Liten förklaring bara.

Hoppas jag hittar tillbaka hit, och ni med för den delen!

Nu är ju våren här och alla vårkänslor bara hoppar omkring i kroppen! Känns alltid som en nytändning på hela livet när våren kastar sig över en. Underbart!

Nu ska vi bara njuta allihopa och hoppas på sol minst varje dag! Eller hur!?

Kommentera

