God morgon!

Tisadgen har kommit, med gråmulet väder och någon slags nederbörd som jag inte velat tittat närmare på. Men detta år är jag mentalt förberedd på alla så kallade bakslag, så jag kan bita ihop och tänka på bättre tider utan att kapsejsa i deppigheten. Synd att det skulle dröja så många år innan jag lärde mig detta, fast det är väl ett tecken på att det faktiskt GÅR att lära gamla hundar sitta…

Helgen var bra i knasmamme-livet. Att få tillbringa en dag med sin soulmate gör att livet känns lättare, roligare och alldeles underbart. inte många tysta sekunder där inte… Skratt och snack som man lever länge på ! Toppen det! Och kidsen vart såklart nöjda ända in i benmärgen av att få träffa sina kompisar med. Stortjejen tackade mig när vi åkte hem. Hon sa att det var en av de bästa sakerna jag gjort, när jag satte in den där annonsen för tio år sedan. Kan inte annat än hålla med.

Igår var jag ute och fixade halva dagen. Lillfisen sov som en klubbad säl i vagnen, trots grannhundarnas envisa skällande. Fick massor av kläder sorterade. Smygeldade lite lövhögar med, så jag fick en fin smak av vår och en massa röklukt i kläderna. Ljuvligt… Sen undrade barnen på gympan om det brann eftersom lukten satt kvar…

Idag ska vi iväg på det vanliga tisdagsnöjet och träffa andra små stappliga ettåringar med föräldrar. Sörjer lite att det snart försvinner några av dem, eftersom det är dags att avsluta föräldraledigheten för dem och börja jobba igen. Men så funkar ju vardagen, så det är bara att traska vidare i sin egen takt. Jag måste dra till stan efteråt och köpa en brödkavel med. Handlade i fredags så att jag skulle kunna köra ett stor-bröd-bak denna veckan, men så lyckades barnen givetvis tappa min kavel i golvet så den sprack i helgen. De blev förlåtna snabbt eftersom det hände när de fixade en kopp kaffe till sin mamma som var ute och krattade. Men kruxet med det hela är att jag inte kan ta i trä. Allt av trä gör att det skär i min kropp och tungan rullar ihop sig bara jag tänker på det, så jag måste ha en kavel i annat material. Inte skitlätt att bara dra till närmsta livsmedelsbutik och införskaffa. Har letat en sväng på nätet, och förhoppningsvis vet jag vart det finns en icke-trä. Annars blir det inget bak.

Inatt har jag verkligen legat med handlederna ihopvridna. Har fruktansvärt ont! Nu blir det skärpning med nattskydden på i fortsättningen!

Sänder varma tankar och styrkekramar till en vän som har det svårt just nu. Tänker på dig massor, det vet du! Hoppas vi kan ses snart så jag kan krama om dig på riktigt. Kärlek till dig!

1 tanke på “God morgon!

  1. på rusta har de en ”antiklibb- kavel”, med gummihandtag.. inget trä där inte! har en själv, den är jättebra.. bara ett litet tips!

Lämna en kommentar