Redan torsdag!

Jag fattar inte vart denna veckan tog vägen. Den har rasat iväg i riktigt hög fart! Nästan så man börjar undra… Gillar inte när veckorna går för fort. Då blir jag negativ och tänker att snart är vintern här igen. Hoppas vår, sommar och höst går i samma fart som en snigel med reumatism. Vore lagom tror jag.

Idag skulle vi haft besök här på ranchen. Ett besök som vi sett fram emot! Men icke så blev det. Det ringdes i morses om sjukdom som stoppade besökaren. Trist tyckte vi såklart. Jag har lite svårt för när saker blir inställda. Jag har liksom laddat så, och sen känns det bara som luften går ur mig. Vet inte vad jag ska hitta på istället då… Men det klarade sig ändå! Gick och lade mig en sväng, och sen vaknade inte jag och lilltjejen förrän framåt kvart i tio. Hm.. Nästan olagligt en vanlig torsdag.

Men sen käkade vi frukost, grejade lite och lekte en del. Tiden gick och sen ville knoddisen sova en stund. Jag satte mig med en bra bok, och då försvinner ju verkligen tiden. Tjejen vaknade, jag kollade på på klockan och upptäckte att vi skulle hämta mellantjejen i skolan om sju minuter. Lite bråttom… Men vi hann!

Efter att ha vart hemma och middagsmatat lillan, så drog vi till stan. Nu är vårutstyrseln klar för ena ungen i alla fall! Stortjejen antas åter glida i sin skinnjacka, och kvar är endast problemet med lillskruttan. Blir vansinnig över att jag inte hittar nån snygg jacka till henne!!! Hade hittat en jättefin i en butik, men nej nu var den borta. Har kollat överallt på nätet men nää då. Och då hör ju inte jag till den kräsna typen direkt. Vete tusan hur jag ska lösa detta. än kan hon ha tjockjackan, och så har hon en vindoverall med. Men vårjacka efterlyses!!!

Själv letar jag efter ny skinnpaj. Min är…skitgammal rent ut sagt. hittade en som jag ville ha, men med närmare eftertanke såg den för mesig ut för min smak. Kände mig en smula tantig…Kanske kan hitta nån udda i Prag framåt påsk! Man vet aldrig…

Nu ska tanten kolla på antikviteter med. God kväll i stugorna!

Kommentera

