Snart kommer den!!!

Våren är på G nu. På riktigt alltså. Visst, jag är inte dummare än att jag fattar att vi får förvänta oss ett par bakslag, men det känns i alla fall i luften att det är på riktigt nu. Fick såna vårkänslor här att jag bara var tvungen att dra igång en riktig vårstädning! Jag skurar varje vrå jag ser, har bytt ut färgerna i köket och ställt påskliljor på trappan. rensade faktiskt bort nästan alla vinterkläder med. Egentligen vill jag sätta ut ris med fjädrar också…Men det känns för tidigt. Jag vet att både butiker och privatpersoner börjat med påsken redan, men nja…

Lilltjejen har upptäckt våra låga fönster i köket. Hmm… Inte så kul. Det välts krukor i golvet med jämna mellanrum, och jag får snällt dammsuga. ”Jamen ta bort krukorna då”, kanske ni tycker. Men nej, det gör jag inte. Jag är typen som inte tar bort en pinal när jag har småbarn. Inga låd-eller luckspärrar, inget bortplockande av grejer. Jag bannar hellre ungarna och lär dem att inte röra. Nu är det ju inte så att jag lämnar typ knivar och tändstickor inom räckhåll för dem. Jag lovar, de är utom räckhåll. Men sedan första barnet så har jag haft ett skåp med bara plastgrejer som kidsen fått hållas med. Det har faktiskt räckt med att de vetat att de får pyssla med de sakerna. Litet tips.

Borde putsa fönster med…Men ni vet vad jag tycker om det…

Måste nog gå i terapi för min besatthet av orkideér också. Fattar inte vad som har hänt! Känns så sjukt omodernt och gammalt, men jag kan inte låta bli! Får inte köpa flera nu… Bara pyssla om de jag har.

Det blåser som attan ute. Får gärna storma ännu mer för min del. Jag vill så att det torkar upp ute nu. Helst igår… Torka torka, så vi kan börja grunda för utbygget! Fast den blå himlen som vi blev lovade idag ser jag inte röken av. Men den kommer väl den med.

Skulle vilja ha en trasmatta på 2.5 m x 1.5 m, vart hittar man det nu för tiden? Får nog söka på det.

Förresten, ge mig gärna tips på tema att blogga om! Ge mig ett ämne, så min inspiration växer en smula! Annars kanske jag skriver en roman om trasmattor….

Kommentera

