Lyckan är här igen!

Har haft en dag i minnenas tecken. Fick en sån FRUKTANSVÄRD abstinens efter mina vänner som inte bor runt nästa knut (fast jag helst skulle vilja ha dem boende i snickarboden eller nåt…). Jag tog fram gamla brev…Såg en och annan rödvinsfilm…Kollade massa underbara kort. Och inser hur MYCKET jag saknar de som inte finns inom räckhåll, men även de som finns nära fast man träffar dem på tok för sällan.!

Jag är en människa som av naturen vill prata. Älta. Ventilera. Vräka ur mig. Få vara. Få säga vad jag tycker och tänker, och ändå mötas av förståelse. En vän är ju ändå en som vet allt om en, men ändå tycker om en. Att ha några såna vänner, som man kan vara sig själv inför, det betyder massor. Med anledning av detta var jag tvungen att ta fram gamla brev denna dagen. Där kan man läsa om allt…Brev från lågstadiet där man skrev till varandra, fast man sågs varje dag. Sen blev det lappar…lappar i massor från högstadiet. Jag nästan gråter av fjortistankar när jag läser dem! vidare i vuxen ålder, där man plötsligt skaffar sig en brevvän, och finner sin närmaste soulmate man kan tänka sig.

De kommande dagarna kommer jag skriva om vänskap. Om mina närmaste kretsar och hur mycket just de betyder för mig. Jag startar imorgon med de första. De första bästisminnena…

Det blir en vecka av vänskap. Ni som står mig närmast…Var beredda på återblickar!

Kommentera

