Ahh, det är så KALLT!!! jag bara fryser och fryser heeela tiden. Blir galen snart. Jag vill ha VÅR. VÄRME! Sol och varma dagar i hängmattan… Jag vet att vi går åt rätt håll, men ack så lång väntan och längtan ÄR!

Mina päron har farit till ett varm land. Jag är avis…Vill också svettas under en solig, blå himmel.  Men man får stå ut och gå här i snålblåsten. Snöslask blev vi bjudna på  ikväll med. Blä! …Jaja, jag ska sluta gnälla…

Helgen var bra! Startade med en tur på stan i fredags för att inhandla ett gäng presenter. Var även hos brorsan och lille flinpellen och hälsade på en sväng. Flinpellen var dock lite halvsjuk, stackaren… Lördagen bjöd på kalas, då mamma fyllde år. Det blev smörgåstårta med ett gäng släktingar. Bare fint det!

Gårdagen började jag med att storstäda huset… Var inte sugen på det, men skönt är det när man är klar. Efter det blev det en promenad med kidsen. Sen var vi hos grannarna och fick lite våfflor med. Kunde inte vart bättre!

Idag har jag försökt underhålla lillfisen som har fått feber. Lite halvtjurig emellanåt kan man säga… Får se hur hon verkar imorgon. Med min tur så blir väl alla ungarna sjuka och gnälliga lagom till mannen drar på semester i helgen. Vore ju lysande det… Nä, hoppas bara det är nån släng som den minsta drabbas av. Tur att hon sov när jag kom hem från gympan, så hon slapp alla baciller jag tog med hem därifrån.

Vad ska man göra imorgon då…?

Kommentera

