Det blåser…

…Halv eller hel storm, beror på hur man ser´t och vad man är van vid… Själv stod jag i godan ro och talade i telefonen tidigare idag. Ser plötsligt en skugga utanför köksfönstret och där kom min älskade varmkompost flygandes! Bara att löpa ut och fånga in. Letade upp delarna längs dess väg och ställde in hela rasket i mitt trädgårdsskjul. Oj, oj!

Skulle tagit en promenad på förmiddagen men jag vågade inte. Jag bor på landet, med träd så lång ögat når. Alltså riskerar man att få antingen en gren eller ett halvt träd över sig om man smyger ut. Inget lockande alls. Istället tog jag bilen. Var på återvinningen med massa grejer,och sen levererade jag ett gäng MK-produkter.

Vi försov oss i morses! Mannen åkte hemifrån redan vid fyra,och då vaknade jag minsann. Men ack så gott jag somnade om igen… Vaknade av att mellantjejen ryckte mig i armen. ”Mamma, det är dags att gå upp nu. Det är skoldag idag”…Gissa vem som brukar stå för dessa ord annars. Haha! Hörde skolbussen dra iväg så det blev snabba ryck. Mellantjejen skulle på bio så jag misstänkte att de skulle åka direkt på morgonen, alltså fick vi skynda i massor! Lilltjejen undrade väl vad fanken vi sysslade med som väckte henne mitt i natten och klädde på overallen över pyjamasen… Haha! Men vi hann med två minuters marginal på den positiva sidan. Gött mos!

Resten av dagen har jag försökt roa den lilla fisen som blev snuvad på sin skönhetssömn, samt till att ringa massa samtal. Finns det någe värre än att bli slussad och skickad fram och tillbaka? Man blir tokig!! Men sen helt plötsligt så löste sig mitt ärende och nu ska hjälp vara på väg. Underbart!! Det gick hyfsat snabbt i dagens snigelsamhälle, så vi är nöjda ändå!

Nu ska jag snart lägga mig. IDIOTTIDIGT för att vara mig… Men mannen jobbar sent, och jag har en bra bok som väntar vid sängen. Dessutom kan man ju tro att jag behöver några minuter sömn…Nä man försover sig på det viset!

Go´natt på er!

Kommentera

