Frusen

Jag fryser jämt nu för tiden. Känner mig kall överallt, både på insidan och utsidan. Riktigt olidligt är det…Smyger omkring i långkallingar och mysbyxor, raggsockar, sjal och tjocktröja. Brr… Mannen tror att det är för jag minskat i vikt och inget tål längre.Men det vete tusan. Jag tror att jag bara längtar efter sommar och värme. Och jag hoppas vårvintern går fort! Jag tinar inte ens av 25 minuter i solariet. Skulle behöva en fleeceoverall eller nåt.

Idag sov jag en stude när skolbarnen åkt. När lillfisen vaknat hämtade jag henne till våran säng,och så myste vi lite. När vi kom ner satt en av Mannnens anställda, ensam vid frukostbordet. Stackarn… Vi snackade lite, lillan fick välling och sen kom en till snubbe för en frukost.

När vi sedan var påklädda och fixade för dagen så tog vi en långpromenix. Jag, lillfisen och jycken. Gick en bra bite på 80 minuter i den sköna solen. Dock blåste det en smula och jag hade glömt att vaddera mina knän, så lite halvömma är de nu. Men det var det värt. Så skönt det var. Och alla vårtecken man ser som sakta smyger sig fram. Det finns hopp mina vänner!

Senare i eftermiddag ska vi på utvecklingssamtal, jag och stortjejen. Alltid trevligt tycker jag! Brukar ine finnas så mycket frågetecken där, men man vet ju aldrig! Endera dagen ska väl hon också göra någon slags revolt, få frispel och tabba till sig lite. Haha!

Nä, någon ville visst inte sova där uppe…Var ju värt en försök i alla fall. Fattar inte att hon var vaken hela promenaden också…Makalösa unge!

En Papaya Coconut, Och En Plats I Solen…

Kommentera

