Tisdag morgon

Det händer en så massa konstiga saker ute i världen. Ibland funderar jag på att sluta läsa nyheterna. Inte kolla på tv,och stänga av radion. Bara jämmer och elände i alla hörn av jorden (nej just det…den var ju inte platt). Fast frågan är om man skulle bli gladare för det, eller om man skulle bli chockad på nära håll i stället då. Ja, jag vete tusan. Önskar bara att det rapporterades om lite fler glada prylar som händer. Man behöver ju det också. Och sluta med tv och radio har jag ingen lust med… Då hade jag ju inte fått se den underbara favoriten iklädd snickarbrallor på tv igårkväll. Ah, sicken kille!! Och appropå min smak av killar- tittar nu på morgonnyheterna på fyran, och det var ett inslag om nån lägenhet med väggar som spruckit. Killen som pratar där är SJUKT lik David Lee Roth! Hahah!!

Barngympa igår kväll. Det fyller på minsann…Är nu uppe i 17 kids! Visserligen den minsta grupp jag haft genom åren, men på någe märkligt sätt känns det som den största… Började ett barn som flyttade hit förra veckan. En underbart söt liten docka. Tyvärr kunde ingen i familjen (eller släkten ska jag säga för det var en hel hög människor som var med) svenska. Jag försökte på massa sätt att försöka få ur hennes namn, men icke… Lite halvjobbigt. Man vill ju ha ett namn åtminstone. resten löser sig alltid. Men, jag pratade med en kvinna senare under kvällen, och hon trodde att ett par i den aktuella familjen kunde tyska. Bra Bra. Får prova det nästa vecka. Jag blir glad av att bo i en värld där man får träffa nya männsikor från olika kulturer allt som oftast. Enda nackdelen med att kidsen får en massa nya vänner hela tiden, är att det ofta händer att vännerna plötsligt kan slitas upp och skickas bort lika snabbt som de kom… mellantjejen har två vänner som just nu är borta. Spårlöst. Inget vet något. hemskt att behöva förklara livets gång för min sexåring.

Nu ska jag snart väcka lilltjejen. Föräldra-barngrupp nalkas inom kort! Och idag ska hon väl vara lite gladare än sist… Fick ju åka hem med henne förra tisdagen, då tänder spökade i munnen och sötisen hade ondare än ondast. Idag ska jag i alla fall låta henne sova så länge som möjligt. Måste ju väcka henne dessa dagar, och det känns sådär.

Åh, måste säga!! I år ska jag prova att odla tomater hängande! Har funderat på det förut,men har vart lite halvsnål när odlingspåsarna kostat lite mycket. Men nu har jag hittat en billig sida och beställt några stycken. Ska bli spännande att se hur detta funkar!!

Hepp! Blir det nåt väder idag eller?

Kommentera

