Trött morsa

Känner mig som ett utsketet äpplamos, enkelt uttryckt… Kanske börjar man bli äldre, eller jag vet inte. Trött är jag i alla fall.

Helgen har vart toppen. Tjejpartyt i fredags kväll var alla tiders. Dunderkul förfest, utgån, övernattning och alltihop. Urkul! Sen handlade jag och Å på hemvägen och köpte oss lite fina tulpaner oxå. Underbart att ha buketten mitt i köket och bara titta på hela tiden. I lööv!

När jag kom hem igår så stod mannen och barnen och rullade köttbullar. Plötsligt inser man vilken underbar familj man har. Det var nästan barnsligt perfekt… Haha! De var så söta allihopa. Och snacka om hur gott det vara att käka!! Köttbullar, potatis och sås…Passade bakiströtta mamman perfekt! Och efter maten fick jag sova ostört på soffan ett par timmar med… Behövdes lite grann.

Idag har vi vart ute hela dagen. Eldade skräp som vanligt, sen tog vi en promenix. Jag och kidsen. Stannade till hos grannen oxå, där mannen och hunden var. Det var gött att röra på sig lite! Gick och bligade i trädgården nån timma. Planerar årets rabatter för fullt! Har suttit och skissat en stund nu med, och skrivit listor som vanligt…

Svågern var här en stund med, och for runt med ungarna när vi hade kommit in.

Snart dags att dumpa stortjejerna i sängen. Själv ska jag göra som alla andra och kolla på tv. Solsidan… Jag är så trött å jag vet knappt vad jag heter. Hoppas jag är piggare i morgon när en ny vecka drar igång!

Kommentera

