Och ännu en dag har snart passerat

Sitter här och kollar på antikrundan. Mannen sitter alltid och är förbannad över vilka fynd alla har gjort. Försöker förklara för honom att han kanske ska intressera sig lite med för gamla fula vasar och annat bråte. Som jag gör. Men garvar ju alltid åt mig och undrar varför jag släpar hem massa ”skit” från auktioner och loppisar. Man vet ju inte hur mycket värdefulla saker jag har liggande… Grejen är bara att få saker värderade och sedan få dem sålda. Däri ligger själva arbetet. Men en vacker dag kanske!

Idag var jag och hämtade mitt pass. Såg ut som en förrymd straffånge. Jag är liksom mera för att le på kort. Jobbigt att bli tillsagd att vara allvarlig ocg stirra in i en ruta sådär.. Men så är det väl med deras regler som ständigt ändras.  Nu har jag ett nytt pass i alla fall.

Lite shopping blev det också. Mycket lyckade köp tycker jag! Ångrar att jag inte köpte ett par jeans jag hittade med…

Imorgon ja! Då är det dags för tjejparty minsann! Jag är ensam hemma med lillfisen hela dagen, och eftersom hon inte sover på dagarna så får jag väl börja göra mig iordning redan på förmiddagen för att hinna… Kan ju bli intressant!

Fasen alltså, nu gick det en fas nånstans. Tackar för att mannen är hemma så jag slipper springa ut och in och byta proppar. Börjar tröttna på detta nu… Jobbigt att skriva här i beckmörker, så jag avslutar. Får se om jag hinner hoppa in här och ropa hej imorrn.

Kommentera

