Sprickningar

(Lite inom parantes… Vissa säger sig tröttna på min blogg eftersom det handlar en massa om barn. Jag kan endast säga som så, att jag är trebarnsmorsa och har således kids omkring mig i stort sett dygnet runt, jag bloggar på mama.blogg, jag är mammaledig. Mitt liv är liksom så. Jag är mamma. Finner man mig inte intressant pga detta och tycker att jag inte är någe rolig just därför, då kan man istället vända sig till  nån annan blogg istället)

Igår kom första tanden på lillfisen. Bara sådär! Kändes helt sjukt, och jag insåg hur stor hon börjar bli… Idag på sångsamlingen fick tjejen frispel. Hur ledsen som helst och inget var bra. Andra tanden kom den med!! Det var bara att åka hem till slut. Lite alvedon och en flaska välling senare så sover hon gött. Hon var helt slut. Hon grävde med händerna i munnen så det började blöda runt tandsprickningarna… Stackars.

Så nu sitter jag här i lugnet. Känns ju lite ovanligt det så här mitt på dagen. Har läst en tidning. Hittade en butik i Stockholm med underbara kläder, men de är antagligen enda butiken i världen som inte har nån webadress…Endast ett telefonnnumer. Jäkla skit! Vill ju se med av vad de har…

Snöargör det oxå.. Kan det ALDRIG sluta? Åh, vad jag vill ha sommar!!! Rensa land, sitta i solen, ligga i hängmattan, klippa gräset barfota i bikini, sitta i solnedgången vid mitt växthus med ett glas rött och njuta av livet… Jag har ju som ni förstår redan planerat för sommarens odlingar. Bli antagligen en lika dyr historia som varje år… Årets nyhet kommer bli sparris. Jag har läst en massa om sparrisar!! Hur, var och när man sköter dem bäst.  Jag har dessutom förbeställt fem plantor som kommer att anlända med fraktbolag senare i vår. Jag kommer bli årets sparrisodlare!

Håller dessutom på att ritar designen till nya tv-rummet! Oho… Min speciella hörna kommer bli GREAT! Måste bara fortsätta leta material… Helst skulle jag vilja ha en fototapet på en vägg. En gigantisk bild med Prince of Darkness. Vore så vackert… Men drömma kan man ju. Och det ska jag nog lägga mig och göra en stund nu. Snart kommer skolbarnen hem,och då är det slut på vilan!

2 thoughts on “Sprickningar

  1. Åh sparris!! Grön el vit? Eller kommer de från samma planta?? Ska du ha den i växthuset?? Jag måste oxå!!!! Lär mig allt. Bra ide det där med inköpslistan i kylskåpet, vore bra om grejernas kunde skriva upp sig själva. Kramar!! PS. Jag tröttnar aldrig på dina barn….DS

  2. Gå in på sparris.se. Jättebra sida! Nej, inte växthus. Den ska vara på friland. Kan bli som en häck och håller en massa år. Kanoners serru!
    Va bra att inte DU tröttnar på mina barn 🙂 Jag tröttnar aldrig på dina heller!

Kommentera

