Helgen drar sig mot sitt slut

Söndag eftermiddag och allt är lugnt. VÄLDIGT lugnt. Stortjejen är på pianolektion, mellantjejen är på kalas och lilltjejen sover. Mannen sitter på kontoret och jag försöker få saker och ting gjorda. Kände dock att jag behövde ett brake just nu… Har vart lite slö hela helgen, men hoppas att energin snart kommer igen. har massor att göra ju! I fredags var jag i alla fall kreativ som få. Gjorde hela tre födelsedagskort! Får scrappa som en galning detta året. Massor av folk som fyller jämt, massa 1-åringar, och så verkar det inte som dopen tog slut med förra årets… Lika bra att gå efter almanackan så jag ligger ett par månader före hela tiden.

Helgen har annars flutit på som vanligt. Så snabbt det går ibland! Fast man är mammaledig och ledig hela veckorna.

Igår startade dagen med rundtur på min extrabrorsas nyinköpta gård! Spännande att få se. Och åh så fint det kommer bli!! Där fanns även en massa bärbuskar och träd som jag längtar efter att få komma och snyltplocka på i sommar… Och så hittade vi en massa härsestörar i ladugården, så nu äntligen kan vi fixa färdigt våran gärdesgård!!! Jihoo!!

Eftermiddagen slappade vi mest..Eller ja..Jag städade mest. Mellantjejen var på kalas då med.

Snart ska jag hämta på dagens kalas, sen blir det middag hos päronen. Och nu är det bäst jag hänger lite tvätt… Inget roligt inlägg detta. Men sån är min vardag!

Kommentera

