Piggelinbarn och seg morsa

Nu har lilltejen inte velat sova på tre dagar. Visst, jag är bortskämd så in i vassen med att hon sover så sjukt bra på nätterna (fast hon har gått ner från 15 timmar till 14…) men hon kan väl vara liite trött och sova i alla fall 45 minuter kan jag tycka. Jag blir ju så seg av att bara roa henne hela dagarna. Visst är hon nöjd mestadels av tiden, men man får ju ändå ligga där på golvet och flina hela tiden. Det blir i alla fall JAG trött av.

Nu har jag dock provat en ny ”sova-middag-metod” så jag har suttit en halvtimma och gungat spjälsängen. Ja, gungat läste ni. Vi har såna där fjädrar på sängbenen som gör att det blir ett härligt gung i den. Kan tyvärr inte säga vilket företag som gör dem, eftersom det är olagligt att föra reklam här. Man vill ju inte göra en ”Perelli” liksom… Men de där fjäderprylarna är guld värda i vart fall, och jag ångrar inte en sekund att jag köpte dem när lillfisen var nyfödd. Och nu sover hon dessutom. Hoppas på längre än en kvart…

Mellantjejen är sjuk. Igår kom hon hem från skolan utan röst, och sen har hon hostat hela natten och utvecklat feber. Inge vidare fö henne alls. Men eftersom jag redan bestämt att jag skulle göra grannstan idag, så fick hon hänga på. Hon köpte sig en pälsväst, så sen var hon relativt nöjd! Jag hade tänkt att skaffa nytt pass idag med, men eftersom lilla grodan var missnöjd så beslöt jag att skjuta på det.  Jag behöver det inte förrän till påsk i alla fall, så jag hinner nog! Det blev lite shopping i alla fall till mina växande barn, samt presenter till helgens barnkalas.

Nu kom stortejen hem så jag ska snacka lite med henne om dagen.

Kommentera

