Torsdag

Det är så märkligt…Varje gång som lillfisen sover, så tänker jag att nu;nu ska jag blogga! Och så vaknar hon…Tycker att det är ganska ljudlöst att fälla upp locket till denna lådan. Men av nån anledning vet hon EXAKT när jag slår igång burken. Nästan otäckt.

Denna dag då. Trött som en gnu har jag vart… Natten som var, trodde jag aldrig skulle gå mot morgon. Helt omöjligt att sova. Hade en liten mus som gnagde i taket på hallen. Där är taket inte klart, utan mellan brädorna ser man plasten med isolering bakom. Där emellan ett par av dessa brädor fick en liten mus för sig att försöka gnaga hål på plasten. Jag hörde den, smög ut på hallen och tände lampan. idioten fortsätter utan att ta någon som helst notis av att jag stirrar på den. Tog en penna och slog till musen i huvet, och den försvann snabbt. Detta upprepades en gång i timman. Däremellan hann jag knappt slumra till så började mannen snarka. Åh, så trött jag var. Hoppas både mannen och musen fått nog av smällar, så de låter mig sova inatt.

Har städat och vart tråkig i dag. Detta varvade jag med att sitta vid nätet. Har alltid någon fakta jag är intresserad av och då läser jag skitmycket om det. Sen hittar jag nåt annat och läser om det några veckor. Så håller jag på. Rastlös som jag är. Fast nu har jag hållt på väldigt länge med mitt nuvarande objekt. kanske borde byta snart innan jag snöar in totalt.

Möte har jag vart på ikväll. Givande vete fasen, men lik väl ett möte. På lördag var det tänkt att jag ska tillbringa dagen på Kick Off, men nu vet jag inte längre. Mannen måste jobba, så vi får se om jag hittar nån barnvakt. Ska på dop denna dag också. Körigt… Och så var det visst terminstart för scouterna. Just det. Nån som vet hur man klonar sig??

Tacksam för svar…

Kommentera

