Julen är över

I alla fall för denna gången… NU kära vänner ska vi längta till våren. Januari och februari är enligt mig världens tråkigaste tid. BARA väntan och längtan efter vårsolens strålar, knoppar på träden och flyttfåglar som kommer tillbaka. ÅH, sicken optimist jag är… Haha! Jaja, men det är ju allmänt känt att jag inte är någe stort fan av vintern. Julen är ju en lite mysig bite, men resten…

Årets julfirande blev både traditionell och icke-traditionell. En vecka innan firades det med lillebror som inte skulle närvara där resten var på självaste dopparedagen. Det blev tacos och feber till alla barnen…Fin-fint! Sen försökte jag som jag brukar skänka lite pengar och prylar till de som inte har det lika bra som jag själv i några dagar. Sen grannarna här  dan före dan på lite smått och gott sådär. Sedan kom tomten på natten…En julklapp var under storkidsens granar och en liten klapp till lillfisen i en strumpa hängandes på spjälsängen, hade lämnats på julaftons morgon. Efter frukost bar det av hela två kilometer hem till mina päron. Där mystes det hela dagen med de och en del av släkten. Alla glada och trevliga och snälla mot varandra. Det spelades spel med gammelfolket, pusslades julgranskulor, löstes kyrkokryss och kollades på Karl-Bertil Jonsson jul.

Juldagen, efter att traditionsenligt sovit över hos päronen så lämnade jag och mannen kidsen i dess händer och for på Rea. Det shoppades en del media och vitvaror… Lite förberedande kan man säga i ena fallet, eftersom vi gör av med tvättmaskiner lika mycket som smör i denna familj…

Annandagen hade vi mannens syskon och far här på firande, och efter det hade vi firat med nästan hela släkten. Klappat och klart kan man säga lite vitsigt.

Idag har jag och kidsen vart inne på rean en sväng och, i synnerhet den ena av dem, har bränt julklappspengar på en massa kläder. Endast Kiss- och AC/DC som gäller där, så lyckan har ju vart total det senaste året i form av en välkänd butiks kollektion… Känns skönt att vi har samma musiksmak när man åker bil och kan bränna på med hårdrock. Värre är det inne, där jag allt som oftast saknar mina skivor i samlingen… Senaste önskan är, hör och häpna eftersom hon antagligen är ensam om detta som nioåring i hela världen…en LP-SPELARE! Haha!!! Detta såklart för att hon vill börja samla egna rockplattor som orginal på dessa äkta ”plattor”. Mja…hon kanske kan få låna min under tiden vi bygger om sen…

Annars…vardagen kommer ikapp oss här på landet. Imorrn står det lek med kompisar och annat vanligt på schemat. Jag själv ska försöka få lite vila från att spela spel en dag… Stortjejen är helsåld just nu. Fast vi har ett riktigt bra musikspel som är riktigt kul, ch Bondespelet går inte heller av för hackor… Men jag måste ta en dag och släpa ut massa skit till gärdet och elda. Är verkligen på tiden…  Sen vore det gött att komma iväg till miljöstationen oxå. Måste ringa hit en hjälporganisation oxå, som kan komma och hämta lite skrymmande saker som de kan sälja med. Vi får se hur långt jag kommer med alltihop imorrn.

Snart är det nyår oxå, som ska skålas in med det vanliga gänget. Underbart!! Har i alla fall förberett mig och färgat håret…Vad jag ska ikläda mig denna afton är en annan femma… Får leta fram den lilla svarta helt enkelt.

Nu är det sudoku-dags på kudden.

Feta julpussar till er alla!

Kommentera

