Nästan en vecka sedan!!!

Inte klokt! Men vad fanlen…man är ju ingen övermänniska trots allt. Även om man tror sig vara det typ en gång i kvarten…Att man aldrig ger sig liksom!

Resten av förra veckan ja! Den flöt på med en massa kaos, bygge av pepparkaksstad (bilder kommer senare), snytande av snornäsor och andra trevligheter. Bygget tog tre dagar längre detta året. Antagligen på grund av att vi gjorde en ny grej, samt att vi har en fyramånaders bebis. Men fint blev det!! Och kul var det som vanligt!

I fredags blev vi en aning strömlösa… Rätt som det var så dog alla maskiner. Tvätt-, diskmaskin, ugn, spis och andra prylar man ofta avnänder i ett gus. Men då jag blev stressad var när jag såg att även värmemumpen var ur funktion. Jag for omkring som en idiot och kollade säkringaroch proppar, men kunde inte lokalisera felet denna gången. Som tur är har vi ju världens bästa privatelektriker. Jag ringde och den underbara hjälten kom direkt!! Jag var sååå glad. Han redde ut det hela snabbt och vi kunde återgå till livet. Svägerska med barn var här några timmar på eftermiddagen/kvällen. Hon passade på att klippa kidsen. Underbart! Sen blev det idolfinal med jubel i soffan!!

I lördags fick lilltjejen febertoppar igen. Pisstråkigt och så synd om det lilla busfröet. Fattar inte att hon ändå är så go och glad! Ljuvliga barn… Jag kutade mest omkring och städade och fixade halva dagen, för att gömma min egna feber och andra krämpor. När jag kutat färdig och kidsen lagt sig så skulla jag baaara ta det lugnt i soffan. Häller upp ett glas vin, ska just sätta mig i soffan och sy lite. Har hämtat en golvlampa ute i snickarboden, för att se bättre… Och den jäveln slinker ur min näve och kraschlandar på två av mina tår! Ohh vilken smärta!

Den ena tån är blåsvart och den andra är svullen som katten… Har brutit tår förut, så jag fattade direkt vad som hänt. Nu linkar jag frammåt i lustig stil.. Attans skumbananer säger jag bara.

Inatt kom mannen äntligen hem!! Känns skönt att livet som ensamstående är över för denna gången. Jag känner stor beundran för de som lever på det sättet för jämnan. Sicka kvinnor ni är!!!

Idag hämtade jag kidsen i skolan, och vi for och handlade julkläder. Skönt att ha den jakten gjord innan det är totalt utrensat i affärerna…Det var till och med ganska lungt i gallerian. Konstigt vid denna tiden. Men nu är det gjort och det är endast jag som ska ha nåt julfint att dra på mig. Det verkar vara svårt, men kanske kan jag få en kvart över för ensamhet nån kväll så jag kan ta mig lite egentid på stan.

Denna veckan är halvt fullspäckad med massa aktiviteter och evenemang, mest för min del. Men jag ska försöka ta det lungt lite med.Underbart att Musikhjälpen är igång nu med!! Bästa veckan låtmässigt på hela året!

Hepp,dags att linka iväg till tvättstugan och stryka sötgrodans pepparkaksdräkt. Fyra månader gammal och i morgon är det dags för första lussandet. Åh, så söta de kommer vara imorgon på föräldragruppen!!!

Kramar//Tvåsamhetsmamman

Kommentera

