Tisdag idag va?

Jag har ingen koll längre känns det som… Dagarna bara flyter ihop och jag känner mig helt flummig. Märkligt som fasen… Men idag har fårskallarna hållt sig inne, elen har funkat och likaså vattnet. Det har nog inte vart någe krångel alls tror jag…

…förutom att lilla sötgrodan är lite sjuker då. Halvfebrig och snorig är den lilla stackaren. Men humöret hålls uppe och hon är lika go och glad som vanligt. Har som himla tur som fått barn som inte alls blir griniga när de är sjuka.  Lilltjejen har dock vart lite tröttare än vanligt, men annars så går det mesta framåt. Vi avstod dock från sångsamlingen idag. Både sjukdom och körigt tillfälligt-ensam-stående-mamma-liv tillät mig att stanna hemma.

Dagen har vigts åt bakning…Alla delar till årets pepparkaksprojekt skulle bakas, eftersom almanackan säger att det ska sättas ihop imorgon… Så sedan tvåtiden har jag bakat dessa delar. Och den sista tar jag ut….kommer snart… NU! 23:01 visar klockan på. Phu…Svettigt värre. Ganska varmt nu med ugnen på under alla dessa timmar. Men det är värt besväret varje år. Så himla kul vi har när vi sätter ihop och pyntar…Det är GULD!

Nu ska jag plocka ihop lite och lägga mig… Är SJUKT trött i kroppen och värken i ryggen ska vi inte tala om… Godnatt på er allihop!!

Hela långa eftermidd

Kommentera

