Phu…suck och STÖN!!

Fanken vad jobbigt det är emellanåt att vara gräsänka… Det kör liksom ihop sig som bare fasen och man känner verkligen hur ensam man står! Men man får se det från den positiva sidan och anta att det där med att längta efter varandra är vikikt. Sen att jag sliter häcken av mig och han, med sju timmars tidsskillnad,ligger på ett hotellrum och sussar gött…. DET är jag ju INGET avundsjuk på…

Dagen började med en mindre försovning. Knappt så att det borde märkas, men för en perfektionist som jag, så stör det tillräkligt. Men med gott om tid så han skolbarnen med en stadig frukost, påklädning tand-och hårsborstning så kunde de stilla snubbla genom snön ut till bussen. Jag själv gick och la mig en stund, och tur var väl det när eftermiddagen skulle bli som den blev…

När lilla gosbebisen vaknat så myste vi en stund i min säng. Sen blev det frukost för oss, fixande och annat. Vi blev klara och kunde dratill stan. Det handlades juklappar (DE SISTA), hundmat och andra förnödenheter. Toppen med julkapparna. Hittade även en till mannen,som jag längtar efter att han börjar använda i sitt hemmarevir; KÖKET! Mums…

Hem igen och hann precis slå in alla klappar innan kidsen kom från skolan. Sen blev det vardagsliv. Umgåsande,tjafsande, skvaller och annat som hör till vanligheten. I alla fall i MITT liv, jag är ju tydligen den enda på facebook som har ett sånt liv. De flesta andra lever ju ett Jag-har-ett-perfekt-liv-med-perfekt-hud-perfekta barn och man-perfekt fredagsmys- och-vi-är-så-lyckliga-varje-sekund-liv…. Eller hur var det vi sa mina älskade svägerskor?? Haha!

Sen så tog det ICKE-perfekta livet sin alldeles underbara topp vid. Mamma på väg hit med två syskonbarn till mig. Hon skulle vara barnvakt till alla fem samtidigt…Supermamman!!! Jag försöker söva lilltjej, smatidigt som storbarn bråkar…Hm.. Jag var INGET irriterad! Men till slut när huset var fullt så somnade hon. När jag väl ska åka så öppnar jag dörren och möts av två fårskallar som glor på mig på trappan! AHHHH!!!! Trött blir man…. Jag och största tjejen brände ut en stund. Jagade fram och tillbaka, men sen sa jag bara..Äh, vi skiter i dom! Jag tar smällen i kolmörkret sen..

Avslutningen gick galant och alla barnen var såååå duktiga. Jag fick ett par paket!!! Och såklart en massa snoriga och ljuvliga kramar. Mysbarnen!!

På hemvägen svängde jag förbi stortjejens kompis. En blomma till kompisen för duktig dans igår, och en till hennes päron för massa körande på vårt barn hela höstterminen. De har ju vart vänliga nog eftersom dansen krockat med barngymnastiken.

Hem igen för att mötas av apppa som fångar får…. In och byta om sen blev det jobb. Med hjälp av pannlampa och fikclampa fick vi in fåren. Sen byggde vi på stängslen på höjden en bit så de ska ge faan i att välta sig över. Vi jobbade som fasen så nu ska de nog hålla sig inne inatt… In, och tacka mamma med alla barnen.

Efter att mina barn var nerbäddade, sagor lästa och annat gos, satte jag mig i soffan med ett glas vin… PIPIPIPIPIPIPIP började tvättmaskinen…. Jahapp! En säkring hade gått. Snabbt lokaliserade jag säkringen till ett skåp på vägen bakom magasinet. Joxa ut i snön igen med pannlampan på. Fanns en sista propp som tur var… Skriva på måste-köpa-imorgon-listan… Byta propp och in igen… Men NU efter ett glas vin så ska jag snart slänga mig i sängen… Helt slut! Jag är ju van att vara ensam,men då brukar mannen vara inom 60mil,och man kan liksom ringa och gnälla emellanåt… Prövningar detta mina vänner!

Ha en bra vecka!

PusS!

Kommentera

