Ah…Jösses mössa…

Sicken dag… Sicka DAGAR!!! Halvkörigt att vara ensam… Borde ju vara van, eftersom karln har vart borta från och till under de elva åren jag levt med honom. Men det känns ändå annorlunda nu. Tio dagar kommer bli mycket…

Denna dagen började med frukost. Tårtan gjorde jag och födelsedagstjejen i går kväll när storasyrran var på dansrepetition. Efter frukosten i alla fall, då skulle vi bege oss iväg till scouterna. Eftersom pappan är borta så skulle småsystrarna få följa med idag. Vi går alltså ut till bilen, och upptäcker då att halva trädgården är fulle med små prydliga högar av fårbajs… Hm… Happ, vart i helsike är fårskallarna då? Vi ropade och ropade med fick inget svar. Fanken og! Hepp, dra till scoutstugan. Som tur var så hade det blivet lite ändring så två till ledare kunde vara med idag. Alltså kunde jag lämna scoutbarnet där och fara hem på fårjakt istället.

Hem igen. Mellantjej gick in och ritade en sväng och lillskruttan satt nöjt i bilen och gosade i snutten en stund. Jag ropade, letade spår och följde bajshögarna… inga får… Sen som av en uppenbarelse så bräkte det plötsligt till som svar på mina höga SIIIIIIIIXTEN-rop. Där kom fårskallarna traskande minsann. Bara att tala vett med dem så de traskade in i hagen igen. Sen fick jag bygga på staketet lite. Jag hittade spår av att de verkligen VÄLT sig över staketet. Fårskallar vete tusan…Ärthjärnor snarare.

SÅ…vi drog ner till scouterna igen då, och hann hjälpa till lite där. Sen vidare till Ica där jag kutade in för att inhandla ballons och ett par blommor till danstjejerna som jag ska ge dem efter uppvisningen imorrn. Drog hemmår och där gjorde vi världens ryck jag och tjejerna. På en och en halv timma hann vi faktiskt; Stryka duk, stryka bordstabletter, duscha (vi tre äldsta), fixa oss, duka fram en del, blåsa ballonger och få upp dem på trappa och i kök, tända marshaller, bädda sängar och mata bebis. Vi var som tre tornados, och jag och stortjejen turades om att ha lilltjej på armen. Haha! Hade vart kul med en dold kamera…

Kalasandet tog sedan vid och avklarades enligt planerna. Skönt att ha några armar att överlämna lillan till några timmar. Sen när alla dragit sig hemåt, så stannade mamma kvar lite så jag kunde gå ut och mata fåren och fixa lite utomhus. Skönt så.

Nu ligger stora kidsen och kollar på film, lillan sover (för hon var givetvis vaken hela dagen med undantag för tjugo minuters sömn) och jag bara sjunker djupare i soffan… Så pisstråkigt att vara ensam bara! Endast skit på tv:n är det med. Jag funderar faktiskt på att lägga mig fast klockan bara är knappt tio. Lägger mig nog med en bra bok tror jag.

Imorrn är det fullt schema igen…

Kramar/// Gräsänkan

Kommentera

