-18.8 *C

Det är kallt nu. Fasen vilket vinterväder vi fått innan det ens blivit december. Sjuka siffror… Känns ju hemskt att skicka ut kidsen att vänta på skolbussen på morgonen när termometern nästan skriker åt mig när jag tittar på den. Men det lär väl bli kallare än så antar jag. Har riktiga problem att hitta en varm overall åt lilltjejen… Bebisar med storlek 68 ska endast ha en tunn overall och vara nerbäddade i en vagn. Men det är kallt när man ska forsla henne i babyskyddet till bilen, och sedan sätta henne när i kylan innan värmen kommit upp där inne… Men nu hittade jag mellantejejens overall, som hon hade när hon var 1 (!), och den verkar passa hyfsat. Mellantjejen var ganska liten kan jag tillägga. Men jag fortsätter att leta efter en ändå!

Helgen har ju passerat och den var lysande!! Hade Homepartymässa med tre härliga tjejer. Massa folk kom och det var jättemysigt! Verkligen lyckad föreställning.

Isöndags hade jag och en tjej till från Idrottsföreningen tipspromenad i samhället. Visste ju inte att det skulle bli snöstorm… Vissa idiotförklarade oss som stod där, med det var ändå ett gäng som gick promenaden och njöt av varm glögg och varma lussekatter efteråt. Så det var lyckat det med!

Just nu sitter jag och är måttligt irriterad över vissa prylar, så jag ska inte skriva så mycket mer nu… Ska snart väcka lilltjejen och sedn blir det föräldra/barngruppen.

I eftermiddag ska jag försöka reda ut min irritation.

Kommentera

