Jag hinner knappt med mig själv!!

Dagarna rullar på i 150 km/h och det är bara massor att hålla reda på hela tiden. Phu! Jag är helt slut!!

I lördags var det scouter och sen efter ett snabbt ombyte hemma, ¨så for jag på pysseldag. Så skönt med liten paus i vardagen emellanåt!! Under tiden så fixade mannen inför dopet, med inköp, smörgåstårtor, dukning och sånt. Han är bäst!! Dopet på söndagen gick galant. Fattar inte hur lungt det var i kyrkan fast det var en massa kids där!! Helt otroligt. När allt var klart med kyrka, mat,kaffe och städning så drog vi hem. Svärmor och snuten följde med en sväng oxå. Det blev uppackning av presenter och sen bara gick liksom luften ur oss…Det tar på krafterna att kalasa!!

I går väntade jag på att posten skulle komma med ett paket från Mary Kay. Jag väntade och väntade, stod redo med lilltjejen i babyskyddet så att jag kunde dra och leverera produkterna innan skolbarnen kom hem. Men sen när posten väl kom,  så var det endast ett litet paket med två produkter som jag beställde efter den stora ordern… Suck! Inte mycket att göra. Men eftersom lillan ändå sov i babyskyddet så drog jag och handlade istället. Sen när stora tjejerna kom hem så drog vi till med ett bak. Sen bakade jag och tjejerna lussekatter hela eftermiddagen och kvällen. Jäklar vad vi bakade!! Det blev en sisådär 150 stycken,plus en och annan fläta och krans. Skönt att ha fixat det. Lilltjejen valde att vara vaken och vara med på baket…Inte kul hela tiden, fast sånt får man ju räkna med. Vi turades om att lika med henne så det gick fint.

Mannen är borta och jobbar denna vecka, och då brukar jag se till at ha fullt upp hela dagarna och kvällarna. Tiden går snabbare då känns det som. Hela denna dagen har jag städat. Riktigt stor adventsstädning i  arje skrymsle och vrå. Underbart!! Imorgon ska jag fortsätta, för jag vet inte om jag orkar mer idag… Efter baket igår har jag en hel del värk i händer och fötter, och ryggen ska vi inte prata om. Så nää, nu tar jag nog kväll.

Kramar// fixarmorsan

Kommentera

