Oj, oj, oj…

Har jag haft fullt upp eller? Hur kan jag inte bara ha bloggat på flera dagar kan man ju undra sig… Dåligt av mig, eller förståligt emellanåt. välj själv. Men nu är jag här ändå, och bara för att jag sätter mig här så borde lillgrodan vakna. Det gör hon ju så fort jag slår upp locket på datorn. Fast å andra sidan så går jag här och väntar på att hon SKA vakna, så därför gör hon väl inte det denna gången.

Har haft fullspäckat schema som sagt denna veckan. Skrev jag i tisdags sist va? Tror det och då gjorde jag…? Äh, det har jag väl redan babblat om antar jag. Onsdagen då?  Startade med besök av vännen S och hennes lilla tokunge till dotter. Lilltjejen for omkring och lekte med katterna här, och såg ut att ha ganska skojigt. Haha! Lite avvaktande mot Mr Blues var hon dock… Men å andra sidan är ju han i storlek med en ponny, så man kan ju fatta hur stort det måste kännas för en 1 1/2-åring!! Det var i vart fall en toppen halvdag med de två brudarna!  Dagen fortsatte med läkarbesök, och sen på kvällen så var jag och vännen Å iväg på pysselkväll. Jättekul! Och i  synnerhet att bara vara med om när min vän sprudlar av kreativitet!! Haha… Nä, jag ska sluta skoja med dig nu… Du ÄR faktiskt duktig!

Igår var det en sväng till stan och fika med svägerskan. Babbel och deeptalk som vanligt,och lika trevligt som vanligt såklart! På eftermiddagen sen så vart jag skitslö helt plötsligt. Har blivit sååå sömnig den sista tiden. Antagligen är det psykiskt för jag vet att jag snart blir ensam och får sköta familj och hus helt ensam ett tag snart… Nästa vecka ska mannen vara borta och jobba, sen har jag bokat full aktivitet för mig själv den helgen. Då ska jag ladda batterier och positivitet, för sen drar mannen till Kina ett tag och DÅ lär jag behöva vara riktigt stark. Men det ska nog gå fint. Är ju van vid att han är borta emellanåt, fast då brukar han ju finnas max 50 mil bort..nu ska han ju vara på andra sidan jorden liksom.

Nu sprakar det lite i babywatchen, så vi kan hoppas att lillfisen vaknar så vi kan dra till stan. Måste  shoppa lite kläder till henne, sen ska jag panta och fixa lite andra prylar inför helgen som bjuder på fullspäckat schema.

Har fått något konstigt med ryggen förresten. Har ett område mitt mellan skulderbladen som värker å det jävligaste! Dessutom kliar det och känns bedövat. Jag har liksom ingen känsel när jag tar på det… MYCKET märkligt vill jag påstå… Fast det går väl över antar jag. Får väl söka upp en läkare om hela jag börjar domna bort. vill ju inte bli halvförlamad liksom.

Nää, nu får jag väcka fisen! Detta går ju inte för sig att sova bort halva dagen när vi har massa ärenden att utföra.

Hoppas eran helg blir toppen, mina människor!!

Kramar// Busy mum

Kommentera

