Mitt i veckan

Jag bara njuter. Njuter av ett nystädat hus. Njuter av ett glass rött. Njuter av tystnaden. Njuter av tomma tvättkorgar. Njuter av… tja, allt känns det som! Känns fint med det mesta just nu helt enkelt. Och det är ju gött det!

Har som ni förstår städat hela långa dagen. Hade tur också att lillfisen valde att var snäll bebis och sov tre timmar mitt på dagen!! Att det var hennes enda sovstund på dagen gjorde inget. Jag fick grymt mycket gjort under den tiden! Så himmelens gött! Sen sov hon fortfarande när skolbarnen kom hem,så jag kunde sitta en timma och pyssla med dem ifred också. Och det händer ju tyvär inte allt för ofta nu för tiden. Alltid får de stå ut med att jag stressar runt med en unge på ena arben och dammsugaren i andra liksom… Ja det var verkligen skönt för oss.

Nu sover alla tre kidsen och jag har grejat med mina hudvårdsprylar ett par timmar. Hade en aningens för mycket lösa papper…Men NU är det ordning och reda där med!

Hepp,om man skulle ta ett par ord med mannen nu också innan det blir läggdags.

Kramar//kvalitetsmamman

Kommentera

