Trött som en gnu…

Det var ett tag sedan man var på hajk senast! Som återvunnen scout var det i natt dags för min första hajk på en sådär tretton år… Med nio kids mellan 8-12 år drog vi iväg. Det blev spökspår, övernattning i pyttestuga, tillverkning av hajkmärken och annat ”scoutigt”, Mysigt som sjutton, men trött är jag nu i både kropp och själ. Så denna dag går väl till att bara glida runt och ta det lungt. Fast om mannen kommer hem snart så tar jag kanske ändå och plockar med lådor i snickarboden, om jag känner mig själv rätt…

Gåradegn var underbar med påfyllning av massa energi och en knippe vita rosor! Min soulmate var här och det pratades hejvilt som vanligt. Förjäkla gött såklart! Och tjejerna fick umgås med varandra de med, så alla var nöjda och glada. Toppendag!!

Inga fler aktiviteter är bokade denna helgen. Vet inte när det hände sist! Men åh vad man behöver såna dagar ibland… Alltid är det nåt känns det som. Har en massa saker jag borde göra…typ putsa fönster, städa garderober, tvätta mattan i tv-rummet…Men det skiter jag i. Låter inget kul alls i mina öron. Hepp! Fram för ett par dagar med bara”nu-känner-jag-för-det-prylar”.

Hoppas ni har en go´helg alla mina männsiskor!

Kramar//Scout-mamman

Kommentera

