Fångad av en stormvind

Huh, vad det blåser idag!!  Halv storm, minst… Bara att gå ut för att hämta tidningen kändes som ett äventyr. Man får liksom gå i framstupa sidoläge, hålla ihop jackan med ena handen och kupa handen för ögonen med den andra för att se så man inte snubblar över en katt eller nåt. Sen ska man hålla tidningen på tillbakavägen också… Såg väl ut som en dålig film eller nåt med håret rätt upp och bister min. Kan nästan tro att man bor på kusten…

Idag är jag julsugen! Jag vill baka lussekatter, sy julgardiner, äta pepparkaksdeg och slå in julklappar… För att vara en som avskyr vintern, så älskar jag julen väldigt mycket. Tur är väl det, annars hade oktober-mars vart en pina rätt igenom… Men jag får stå ut en månad till. Får istället börja planera… Idag ska jag nämligen skriva alla mina beryktade listor. Det ska skrivas MILSLÅNGA listor! En för Julklappar, en för inköp gällande bak och mat, en städlista över varje rum och vrå, en för vilka som ska få traditionella julkort…och en massa annat. Jag är verkligen helt besatt av mina listor. De styr mitt liv! Undrar hur jag skulle bete mig en vecka utan mina listor…? Kanske skulle…Nej, vi struntar nog i det psykologiska testen. Kanske skulle bli onödigt mycket förvirring här i huset. Inte schysst mot familjen. Jag skriver mina listor som planerat!

Halva lovet har nu gått, och idag ska vi BARA vara hemma och dra. Jag tänker strunta i att städa idag…Jag ska bara göra INGENTING! Och det vet man ju hur det brukar sluta…Bäst jag sätter fart med det nu..Jag menar så jag VERKLIGEN får INGENTING gjort…

Kramar//Listornas urmoder

Kommentera

