Världen är vit

I alla fall där jag bor.

Jag hade visst inte så fel när jag minsann såg några ynka snöflingor i förrgår, för igår blev det en mindre snöstorm. Visserligen i nybörjarklass, men yrde gjorde det allt. Barnen är givetvis överlyckliga! Men jag…nja… Kanske kunde det väntat ett tag till kan man tycka. Jag som planterade, fixade och trixade med blommor och annat här ute för bara en dryg vecka sedan! Känns ju lite synd… Fast å andra sidan smälter väl detta lilla bort under dagen kan jag tro. Men ändå… Det är så synd för alla kids som jublar av en lycka som bara får hålla i sig en kort stund. Sen får de längta och längta igen efter att vintern ska komma på riktigt.

Kommentera

