Nu är jag här!

På riktigt alltså. Så nu ska vi se hur jag gillar att blogga här istället. Kommer nog kännas en aning märkligt, eftersom jag bloggat så länge på annan portal… Ni som är intresserade av vem jag är kan läsa mellan 700-800 inlägg om mig på http://knasigamamman.blogg.se

Har haft några hektiska dagar här då jag själv är förkyld och småseg i allmänhet. Känns som det mesta har jäklats med mig… Lilltjejen som istort sett har sovit sedan hon föddes för 11 veckor sedan, har nu bestämt sig för att bli en vaken tjej. Så nu gäller det att ställa om sig själv lite. Blir ju inte så mycket gjort som förut, men man får ju passa på när man kan!                                                            Har i alla fall hunnit med det vanliga som barngymnastik, föräldra/barngrupp och unitmöte (riktigt skönt med egentid ibland, måste väl varenda hemmavarande förälder hålla med om?)                                                                                                                                                              

Det vackra vädret har jag dock inte hunnit med att tillbringa så mycket tid i.                                                                                                              Har liksom kommit upp nåt annat så fort jag tänkt att sätta igång med något i trädgården. Och igår SNÖADE det faktiskt här!               Jovisst, mitt mellan Sveriges två största sjöar kom det några flignor under några minuter. Jag tog ett svart papper för att gå ut och kolla om det verkligen stämde. De små, små flingorna smälte snabbt som blixten. Men det VAR verkligen snö!                                         Verkligen i tidigaste laget tycker jag, som inte alls gillar snö…                                                                                                                                      Vintern får gärna vara kall, för då är luften torr och jag får inte alls så mycket värk i min fibro-kropp. Om det däremot är fuktigt och slaskigt- då värker och bränner mina muskler och leder så jag inte vill annat är lämna landet med första bästa plan till värmen.         Hörde förresten att det ska bli den kallaste vintern på 1000 år… Vet inte hur passa det stämmer, men fasen vad intressant om det är så. Jag menar- ska det bli 40 minus varje dag eller? Kanske dags att investera i riktiga björnpälsar och yllekläder rakt igenom…

Nu sover som sagt lilltjejen, så jag ska faktiskt passa på att få lite gjort.                                                                                                                          Om ett par timmar kommer skoltjejerna hem, och då är det full rulle resten av dagen.                                                                                         Undrar vilket som är lugnast; Nu när de är 6 och 9 år och bråkandes halva dagarna ELLER om några år när de är 11 och 14 och humöret på dem kommer skifta lika snabbt som snö smälter i mikron.                                                                                                                              Har ju redan fått en hel del förhandsvisningar av våran tweenis…                                                                                                                                        Nä, jag ska nog inte tänka på det nu. Man minns ju hur man själv var!

Puss och ha en bra dag!

One thought on “Nu är jag här!

  1. Och det inlägget blev ju väldigt märkligt… Hoppas det var en engångsföreteelse…
    //Knasigamamman…

Kommentera

